Skip to content

Immuunsüsteemi tugevdamine – 6 viisi tervise tugevdamiseks

  • Admin 

Kuidas tugevdada immuunsüsteemi? Milliste toitudega immuunsüsteemi tugevdada ja mida veel teha, et püsida terve ja panna vastu viirustele. Immuunsüsteemi tugevdamine toitudega on kõige parem moodus, et püsida terve ja olla energiaga laetud. Kui immuunsüsteem on nõrk, siis selle tulemusel on inimene sageli haige ning vaevab väsimus ja nõrkus. Kui immuunsüsteem on nõrk hakkavad külge viirushaigused, mis meie ümber levivad. Mõned võimalused, kuidas panna energia paremini liikuma, saada mõtted selgemaks, suurendada oma elujõudu ja tugevdada immuunsüsteemi saad lugeda postitusest siit.

Palju räägitakse tänapäeval nö „vikerkaare värvilisest toitumisest“. Mida see tähenda? See tähendab seda, et peaksid päevas sööma erinevat värvi toiduaineid, köögivilju ja puuvilju, et sinu organism saaks piisavalt vitamiine, mineraalaineid, proteiini ehk valku ja ka tervislikke rasvu.

Vikerkaarevärvilised toidud immuunsuse tugevdamiseks

Tervisliku toitumise juures on  oluline, et päevas peaks sööma 22-25 erinevat toiduainet. Sageli süüakse ainult 5 kuni maksimaalselt 10 erinevat toiduainet. Ikka kipuvad korduma, kartul piimatooted, leib ja sai, sealiha ja kana. Kala ning ja veiseliha süükase Eestis suhteliselt harva, kuid mõlemat neist võiks süüa samuti kord nädalas.

Immuunsüsteemi tugevdamine

Üks kord nädalas võiks olla kergem päev toitudega, kui süüakse ainult köögivilju. Talvel süüakse ka üsna vähe puuvilju, kuid oma päeva menüüsse võiks lisada igaks päevaks vähemalt ühe puuvilja mis oleks kahe söögikorra vahel vahepalana.

Millised võimalused on immuunsüsteemi tugevdamiseks toitudega?

  1. Detoks ehk organismi puhastamine aitab tugevdada immuunsüsteemi.
  2. Smuutid on laetud vitamiinide ja mineraalainetega ning on kasulikud immunsüsteemi tugevdamiseks.
  3. Vahemere maade toidud, mis on tervislikud ning rikkalikud.

1. Detoks.

Üks võimalus immuunsüsteemi tugevdamiseks on teha läbi organismi puhastus ehk detoks. Mis detoks on? Detoks on organismi puhastamine toksiinidest ehk jääainetest, mis kogunevad organismi. Puhastuskuuri käigus eemalduvad jääkained maksast vere kaudu läbi neerude, kopsude, soolte, lümfi ja naha. Detoks kuuri läbiviimiseks on kindlad reeglid ning on ajurveedas tunnustatud toidud ja taimed, mis aitavad organismi puhastada. Organismi puhastust on soovitav teha 4 korda aastas ning just aastaaegade vaheldumisel. Kõige õigem on seda teha toitudega naturaalsel moel. Kuid detoksiga ei tohi kunagi minna liiale, liiga sagedane puhastamine hakkab samuti organismi kurnama.

Kuidas organismi puhastust teha? Detoks raamatu, kus on nõuanded kuidas detoks läbi viia ja spetsiaalsed toidud organismi puhastamiseks leiad siit.

2. Immuunsüsteemi tugevdamine smuutidega.

Smuutid on head ja rikkalikud, mis on laetud vitamiinide ja mineraalainetega. Kasuta smuuti valmistamisel ökoloogiliselt puhtaid toiduained.

Siin allpool fotol on spinatismuuti kuhu on lisatud natuke oliiviõli, 2 vutimuna ja nigella seemneid. Võib lisada ka õietolmu.

Immuunsüsteemi tugevdamine toiduga

Mis toite smuutidesse lisada immuunsüsteemi tugevdamiseks?

  • Spinat
  • Sellerit
  • Maca juure pulbrit
  • Spirulina pulbrit
  • Mett
  • Õietolmu
  • Vutimune
  • Natuke sidruni mahla
  • Rohelist teed
  • Kombuchat
  • Kaneeli (natuke noaotsaga)
  • Tšillit või mädarõigast (natukene noaotsaga)

Vaata, millised neist sulle on sobivad ning proovi uusi lahendusi. Spetsiaalseid immuunsüsteemi tugevdavaid smuutisid leiad siit.

Need toidud on A- ja C-vitamiinirikkad ja antioksüdandid, mis aitavad vabaneda vabadel radikaalidel.

Mida ei soovita väga smuutisse lisada on piim ja jogurt, sest neid toite süüakse tavaliselt niikuinii. Pigem lisa mõnda taimset piima mida saab lihtsalt ka ise valmistada. Näiteks kaerapiima on ise lihtne valmistada kaerahelvestest.

3. Vahemere toidud ja vahemere dieet.

Vahemere maade toitud on rikkalikud köögiviljade poolest ning rikkalikult maitsestatud maitsetaimega, mis on samuti ka ravimtaimed. Vahemere maade retsepte koos nädalamenüü ja ostunimekirjaga leiad siit.

Toitumise osas on soovitav ka konsulteerida toitumisnõustaja ning leida endale koos temaga sobiv toitumiskava ja dieet. Vaata toitumisnõustaja kohta siit.

Mida veel saab teha oma tervise tugevdamiseks?

4. Maga rohkem ja mine varem magama.

Kui sa tunned, et oled väsinud, siis tee kohvi asemel parem väike uinak. 10-15 minutit väikest päevast lisaund annab hämmastavalt palju energiat. Proovi seda! Samuti on soovitav minna magama varem, parim on minna magama enne kella 23:00. Kuidas uinuda kiirest ja magad terve öö loe siit.

5. Viibi ilusa ilmaga väljas, käi kõndimas, kuid vaata, et sa ei külmetaks.

Asenda mõni autosõit või ühistranspordis sõitmine jalgsi käimisega. Ühistranspordis on sageli palju inimesi koos ja viirusi liigub ja levib seal palju. Parem soeta endale korralikud soojad riided ja jalanõud ning kõnni jalgsi. Tee väike virgutusvõimlemine väljas värskes õhus.

6. Tee mõõdukalt treeningut.

Leia endale sobiv treening. Kui väljas on libe ja ilmad on külmad, siis leia endale võimalus tubaseks treeninguks. Kui sulle ei meeldi käia jõusaalis või kusagil koos teistega treeningut teha, siis selleks on tänapäeval häid onlines ehk veebis treenimise võimalusi.

Kui sa mõtled, et sul ei ole selleks aega, siis alusta sellest, et teed iga päev 10-15 minutit lihtsamat treeningut. Tervise teejuht pakub sulle lihtsaid treeningvõimalusi veebi. Veebitreeningud: näojooga, treeningud ülakehale ja rühi parandamiseks. Näiteks veebitreening nö „nutikaela“ vähendamiseks. Mida veel teha, on see, et naerata rohkem, naerata endale peeglist ja naerata teistele. Rõõmus meel ja positiivne ellusuhtumine hoiab sind samuti tervena!

Meie teenuseid saad osta ka Stebby kontoga siit.